Formació per a empreses i emprenedors
DURACIÓ:
4 sessions ONLINE. Total 8 h.
OBJECTIUS:
- Aprendre tècniques per estudiar els canvis que succeeixen en les diferents dimensions del mercat i la societat.
- Conèixer tècniques d’investigació de mercat ( entrevistes, observació participant, enquestes, anàlisi de fonts secundàries, etc.)
- Identificat segments de clients potencials i dissenyar estratègies per acostar-s’hi.
- Aplicar exercicis de Design Thinking per comunicar la proposta de valor i la diferenciació respecte les competències.
- Analitzar i sintetitzar la informació amb estructures com DAFO-DARP, Scamper, Customer Journey, Mind Mapping Blue Ocean.
- Dissenyar un pla d’acció d’estratègies comercials amb indicadors d’avaluació per aplicar els aprenentatges de l’estudi de mercat.
PERFIL PARTICIPANTS:
Persones autònomes i responsables i personal treballador de petites empreses de qualsevol departament (direcció, comercial i vendes, màrqueting, operacions) i qualsevol sector d’activitat, que vulgui aprendre tècniques d’anàlisi de mercat per millorar i enfortir-se. Es valora una actitud participativa, amb ganes de fer els exercicis per extreure tot el valor del taller.
METODOLOGIA:
Basat en aprendre conceptes i estratègies d’investigació de mercats a partir d’exercicis pràctics. S’organitza en un full de ruta que passa per totes les fases d’un estudi de mercat: identificació d’aspectes a millorar de l’empresa, plantejament d’objectius de l’estudi de mercat, tècniques de treball de camp o recollida d’informació, anàlisi i síntesi de la informació recollida, per acabar plantejant un pla d’acció amb indicadors d’avaluació.
Els exemples que es treballen a classe s’adapten als sectors d’activitat de les empreses participants. Els i les participants poder fer els exercicis directament, ja sigui al llarg de l’activitat o posteriorment i, si els comparteixen, tenen feedback personalitzat del personal expert.
CONTINGUTS:
Sessió 1
- Caracterització de les dimensions empresarials i com afecten els canvis i les tendències de mercat en un entorn VUCA-BANI.
- Exercicis d’autoavaluació empresarial per identificar els aspectes més dèbils on enfocar l’estudi de mercat.
Sessió 2
- Explicació de tècniques d’investigació qualitatives i quantitatives, destacant-ne la utilitat vinculada a objectius d’estudis de mercat.
- Formular diferents objectius d’un estudi de mercat, perquè cada participant identifiqui els seus objectius i les tècniques adients.
Sessió 3
- Exercicis de segmentació de clients potencials i disseny d’estratègies per acostar-s’hi (mapa d’empatia per targets, Customer Journey).
- Exercicis per treballar la proposta de valor de l’empresa i la diferenciació respecte de les competències (Blue Ocean, 4P-C-E).
Sessió 4
- Exercicis de síntesi de la informació (DAFO-DARP, Scamper, Calidoscopi de Keywords).
- Estructura d’un plan d’acció a partir dels aprenentatges d’un estudi de mercat i construcció d’indicadors d’avaluació SMART.
Curs a càrrec de Amanda Figueras Giménez (Visirius).
El cost d’aquesta formació és de 880€, a l’alumne no li suposa cap cost, ja que la formació és subvencionada al 100% per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament d’Abrera . Es prega compromís d’assistència.
- MÉS INFORMACIÓ: mendietallt@ajuntamentabrera.cat
- PLACES LIMITADES Entre 18-20 participants. Places assignades per rigorós ordre d’inscripcions.
- INSCRIPCIONS: Omplint aquest formulari (Clicar sobre l’enllaç)
Amb el suport: