El primer dels seminaris realitzats es tracta d’un Taller de coaching per a dones a càrrec de Elisabeth Vallespín, psicòloga, coach, conferenciant, experta en formació per al creixement personal i professora de pedagogies alternatives. Més d’una quinzena de dones van a assistir a la formació dividida en dues sessions de 3 hores cadascuna. Durant les sessions, la formadora va crear un espai de reflexió i auto-coneixement tractant aspectes tan importants com els rols, la responsabilitat i la gestió de les mateixes emocions mitjançant l’educació emocional. L’objectiu d’aquesta formació és obrir a les participants a noves oportunitats i potencials a través d’un procés de coaching grupal oferint eines per prendre la força necessària per fer canvis i aconseguir autonomia i realització personal.
El darrer seminari realitzat en el marc del programa Ocupa’t-d@s Dones ha tramès d’una manera participativa la importància del nostre autoconcepte i autoestima. El taller, de dues hores de duració, ha estat impartit per Carmen Cordón, responsable del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) de l’Ajuntament de Martorell, amb l’objectiu de transmetre a les dones la importància de conèixer-se per aprendre a valorar i acceptar les seves característiques augmentant el seu auto coneixement tot identificant les seves fortaleses i debilitats.
Durant el seminari L’autoestima: em conec i em valoro, Cordón a exposat la importància de conèixer-se per aprendre a valorar i acceptar les nostres característiques a través dels diferents rols de les dones durant la seva vida. La formadora a través de diverses dinàmiques ha treballat la identitat basada en el coneixement, el sentiment i la intuïció que una persona té de qui és ella mateixa i s’acompanya d’una valoració, que és l’autoestima. L’autoestima inclou l’aspecte corporal (la imatge del cos i la identitat sexual) i l’aspecte mental (intel·lectual i emocional). Cadascú sent que és ell i no cap altre i s’agrada més o menys., afirma Carmen Cordón.
Programa Ocupa’t-D@s Dones
El programa és subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i el Fons Social Europeu, i es desenvolupa durant dotze mesos. Durant aquest temps, les trenta-cinc participants combinen accions d’orientació i formació -tan transversal com a professionalitzadora-, amb pràctiques en empreses, tutories, accions ocupacionals i promoció de l’ús de les noves tecnologies.
El principal objectiu del programa Ocupa’t-d@s Dones és la millora de l’ocupabilitat mitjançant el desenvolupament de les competències professionals -tècniques, transversals i de base-, i que cada dona aconsegueixi dissenyar un nou recorregut i projecte personal que la condueixi a tornar a reincorporar-se al món laboral tot recuperant la confiança en sí mateixa, augmentant el seu nivell de formació, realitzant les accions formatives ofertes i assolint l’equilibri necessari per conciliar la seva vida personal, laboral i familiar.
$Participants del Ocupa’t-d@s Dones assisteixen durant aquests dies a diferents seminaris d’educació emocional organitzats al Centre de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell, a la sala de conferències del Molí Empresa.$https://moliempresa.martorell.cat/import/217.jpg$2014-10-16 14:24:00
218$L’Ajuntament de Martorell esdevé nou Punt d’Atenció a l’Emprenedor que facilita el tràmit per crear noves activitats econòmiques$
· L’acord entre la Diputació de Barcelona i el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme permet que 21 Centres locals de Serveis a les Empreses, entre ells l’Ajuntament de Martorell, puguin esdevenir Punts d’Atenció a l’Emprenedor (PAE).
· Amb aquest nou servei, les persones emprenedores podran gestionar telemàticament d’un sol cop fins a 22 tràmits, es podrà crear l’empresa en 48 hores i al mateix lloc on s’assessora el pla d’empresa es podrà realitzar l’alta d’activitat.
L’Ajuntament de Martorell i la Diputació de Barcelona han presentat avui el nou Punt d’Atenció a l’Empresa (PAE) municipal, a la Sala de conferència del Molí Empresa (Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner). L’acte ha comptat amb les intervencions del primer tinent d’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa; el vicepresident primer de la Diputació, Ferran Civil; el regidor de Promoció Econòmica, Treball i Noves Tecnologies de Martorell, Lluís Amat; i de la cap de l’àrea de Promoció Econòmica de Martorell, Carme Moles.
Aquesta iniciativa és fruit d’un conveni de col·laboració signat el 27 de setembre de 2013 entre la Diputació de Barcelona i el govern espanyol perquè els ens locals de la demarcació, a través dels Centres Locals de Serveis a les Empreses (CLSE) poguessin esdevenir nous PAE. En funció de la representativitat territorial i la prestació de serveis a persones emprenedores i empreses, s’han seleccionat i format 21 Centres Locals de Serveis a les Empreses que ofereixen ja des del segon semestre de l’any aquesta nova utilitat.
Els Centres Locals de Serveis a les Empreses atenen anualment a 57.000 persones emprenedores i 25.000 empreses, ajudant a la creació de més de 3.000 empreses. A partir d’ara, 21 d’aquests centres podran complementar la seva activitat ajudant a la constitució de les noves activitats econòmiques.
La Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els ajuntaments i la incorporació dels Centres Locals de Serveis a les Empreses com a PAE s’emmarca en l’estratègia per millorar la relació empresa-administració i contribuir a facilitar i promoure l’activitat empresarial.
Els punts PAE: un servei de valor afegit per facilitar la creació d’empreses
Des dels Centres Locals de Serveis a les Empreses en l’actualitat s’articulen accions en els següents àmbits:
- Foment de la cultura emprenedora
 - Generació d’idees de negoci
 - Suport a l’emprenedoria i a l’elaboració de plans d’empresa
 - Suport a la creació, consolidació i creixement empresarial
 
A l’esdevenir PAE es complementa i amplia les seves actuacions, tancant el cercle de l’emprenedoria i la creació d’empreses. Des d’aquests punts es poden donar d’alta les formes jurídiques de Societat Limitada (SL), Societat Limitada Nova Empresa (SLNE) i Autònoms de manera telemàtica i gratuïta. Gairebé el 85% de les activitats empresarials que s’inicien a Catalunya són d’aquest tipus.
La tramitació es porta a terme mitjançant la complementació del Document únic Electrònic (DUE) que inclou tota la informació per crear i tramitar una societat:
- és un formulari de formularis per la creació d’empreses que substitueix 21 formularis administratius de 24 organismes
 - S’utilitza per la constitució de SRL i Autònoms
 - Comunicació de la declaració responsable a Ajuntaments
 - és electrònic
 - Habilitació legal. Es regula a Llei de Societats de Capital i normativa de desenvolupament
 - Tràmits autonòmics inclosos: Liquidació de l’Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, en la seva modalitat d’Operacions Societàries i l’alta dels contractes de treball.
 
Els tràmits que es poden realitzar telemàticament són:
- Denominació social
 - Atorgament d’escriptura
 - Sol·licitud de CIF
 - Liquidació de l’Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (ITPAJD)
 - Inscripció Registre Mercantil
 - Sol·licitud de CIF definitiu
 - Alta treballadors TGSS
 
Beneficis en temps, tràmits i interlocutors
El sistema de tramitació telemàtica facilita la creació de l’empresa a través d’acords entre els organismes que intervenen en el procés de constitució. La persona emprenedora només haurà de complimentar el Document únic Electrònic (DUE) i de forma automàtica realitza tots els tràmits necessaris per constituir l’empresa.
Per la persona emprenedora això suposa:
- Estalvi de tràmits. Es poden gestionar d’un sol cop fins a 22 tràmits amb les diferents administracions implicades (segons el tipus d’empresa)
 - Estalvi de temps. A través d’un punt PAE la tramitació per crear una empresa pot fer-se en 48 hores, en canvi presencialment es pot necessitar fins a 40 dies
 - Estalvi de desplaçaments i de nous interlocutors. El propi personal del CLSE que ha atès a la persona emprenedora, assessorant-la en la maduració de la idea de negoci, pot tramitar l’alta d’activitat.
 
Actualment a la demarcació de Barcelona hi ha 264 PAE, dels quals 42 són públics i 222 privats (gestories, organitzacions empresarials, col·legis professionals, etc.). D’aquests 42 PAE públics, 9 són PAE no adscrits a un ens local (majoritàriament Oficines de Gestió Empresarial de la Generalitat de Catalunya i de les Cambres de Comerç) i 33 són PAE adscrits a un ens local. No obstant, més del 75% dels tràmits es realitzen des dels PAE públics.
Enllaços relacionats
 ![]()
							
