El Pla de Govern de la Generalitat de Catalunya estableix com a objectiu prioritari el correcte desenvolupament del comerç, els serveis l’artesania i la moda en la trama urbana consolidada del país, per tal de potenciar i enfortir el model de comerç català.
Amb aquests incentius en forma de subvenció el Govern vol donar suport a la bona feina del comerç associat, contribuint a la seva funció de dinamització de l’entorn urbà i a la seva funció de vertebració del teixit de petites i mitjanes empreses, que són font de treball autònom i garantia de la redistribució de la renda generada per l’activitat comercial.
El Govern de la Generalitat, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya, com a ens competent en matèria de promoció del comerç, els serveis, l’artesania i la moda catalana, estableix línies d’ajuts que posa a disposició de les entitats d’aquests sectors que d’una forma tant rellevant contribueixen al desenvolupament econòmic del país i al benestar dels ciutadans.
En aquest sentit i amb l’objectiu de fomentar el comerç català, el Consell General del Consorci de Comerç, Artesania i la Moda de Catalunya, reunit en data de 5 de març de 2015, va aprovar els programes per a la concessió de subvencions en l’àmbit del comerç, dels serveis, l’artesania i la moda catalana, i amb l’informe favorable de l’Assessoria Jurídica del Departament d’Empresa i Ocupació.
Línies de Subvencions 2015
Les subvencions del CCAM per a l’any 2015 destinats a associacions, federacions, gremis, sectors agrupats i centrals de compres s’articulen mitjançant les següents línies d’actuació:
FASE 1. Programes per a associacions representatives del comerç i centrals de compra: 4 MEUR
– Programa 1: Foment del Comerç de Proximitat associat.
Destinataris: Associacions i federacions de comerciants, de serveis, d’artesans i de moda; territorials i agrupacions d’associacions territorials que poden tenir o no caràcter supramunicipal. La inversió mínima del projecte és de 2.000, amb una subvenció de fins al 60% de la despesa, fins a un màxim de 6.000.
– Programa 2: Dinamització d’una zona d’alta concentració comercial.
Destinataris: Federacions i associacions territorials de comerciants

