Formació per a empreses i emprenedors
DURACIÓ:
2 sessions online. Total 8 h.
OBJECTIUS:
En els últims anys hi ha hagut un gran augment de projectes empresarials dins de l’entorn digital, i a més, molts d’ells neixen ja amb projecció internacional. És fàcil trobar-se amb propostes que s’estructuren en pàgines web, plataformes o apps a través de les quals es venen productes o infoproductes B2B, B2C i fins i tot C2C. La gran dimensió d’Internet permet que negocis situats al nostre territori puguin vendre en qualsevol punt del món, i aquesta activitat a l’exterior suposa un diferent tractament fiscal especialment de l’impost sobre el valor afegit.
PERFIL PARTICIPANTS:
Empresaris/àries individuals, professionals independents i socis de societats, que operin en l’àmbit de les vendes per Internet.
Personal treballador de departaments fiscals que tinguin interès a aprofundir en la temàtica en qüestió.
METODOLOGIA:
La metodologia és teoricopràctica. En la primera sessió, s’analitzaren les clàusules de contractes reals amb els principals marketplaces i es comparen els costos i requisits de les principals passarel·les de pagament i de les empreses de transports, perquè les persones assistents obtinguin una informació clara i actualitzada i puguin comparar-la amb les seves condicions actuals a l’efecte de poder millorar-les. En la segona sessió, s’explica com han de realitzar les factures, especialment internacionals i es mostren exemples de factures reals amb l’objectiu que comprovin si les estan realitzant de manera correcta; a més obtenen una informació precisa i estructurada sobre la fiscalitat del seu negoci virtual amb la qual poden aclarir tots els seus dubtes.
CONTINGUTS:
Sessió 1
- Comerç electrònic versus marketplace: avantatges i inconvenients.
- Les condicions contractuals de la venda a través d’un marketplace: anàlisi del cas Amazon, del cas Etsy i del cas Miravia.
- Les condicions de les principals passarel·les de pagament: anàlisi comparativa de PayPal, Redsys, Amazon Pay, Authorize.net i altres.
- Les condicions de les principals empreses de transport: anàlisi comparativa de Correus, GLS, MRW, Nacex, UPS, Zeleris i altres.
Sessió 2
- La facturació dels negocis de venda de productes o infoproductes en funció dels tipus de client i de la seva ubicació: exemples reals.
- Consideracions prèvies: ROI i EORI.
- El tractament fiscal dels negocis de venda de productes a distància: règims de tributació i quadre de models tributaris.
- El tractament fiscal dels negocis de serveis prestats per via electrònica: règims de tributació i quadre de models tributaris.
- El cas especial de la fiscalitat del dropshipping.
Curs a càrrec de Yolanda Presa Alamillos (YPAproject).
El cost d’aquesta formació és de 880 €, a l’alumne no li suposa cap cost, ja que la formació és subvencionada al 100% per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell. Es prega compromís d’assistència.
- MÉS INFORMACIÓ: moliempresa@martorell.cat
- PLACES LIMITADES Entre 18-20 participants. Places assignades per rigorós ordre d’inscripcions.
- INSCRIPCIONS: Omplint aquest formulari (Clicar sobre l’enllaç)
Amb el suport: