DATA I DURACIÓ:
Sessions presencial.
Curs a realitzar entre el 21 i 28 d’octubre de 2024.
Hora: de 09:30 a 14:30 h.
A QUI VA DIRIGIT:
Persones demandants d’ocupació, sense coneixements o amb coneixements bàsics de Microsoft Word, amb interès per aprendre o millorar les seves competències en l’ús d’aquest programa.
OBJECTIUS:
Usar les eines i recursos del processador de textos Microsoft Word per generar documents de text (especialment el currículum vitae i carta de presentació), agilitzar la seva edició i gestió (rendibilitzant temps i esforços) i donar format i incorporar imatges que els confereixin un aspecte final professional.
Complementàriament, familiaritzar-se amb les versions gratuïtes al núvol que permeten desar, editar documents de Word i accedir-hi des de qualsevol dispositiu electrònic.
CONTINGUTS:
Sessió 1
- Objectius
- Familiaritzar-se amb l’entorn de treball de Word i moure’s amb autonomia per la seva interfície.
- Conèixer la tècnica mecanogràfica i les opcions de correcció i revisió per generar textos llegibles sense errors mecanogràfics, ortogràfics ni gramaticals.
- Conèixer mètodes per desplaçar-se ràpidament per un document i seleccionar text de forma eficient.
- Gestionar l’arxiu dels documents creats i fer ús de les opcions d’edició per moure i copiar informació amb agilitat.
- Treballar simultàniament amb diversos documents.
- Continguts
- Conceptes bàsics sobre l’ús de Word.
- L’entorn de treball.
- Escriure i corregir textos amb Word: tècniques mecanogràfiques bàsiques; els espais; els signes de puntuació i altres signes especials; inserir-sobreescriure; esborrar; corrector d’ortografia i gramàtica.
- Treball bàsic amb Word: execució i correcció d’ordres; trucs per moure’s per un document; mètodes de selecció ràpida; símbols ocults.
- Gestió de documents: nou; obrir; tancar; guardar-guardar com; imprimir.
- Opcions d’edició: tallar, copiar i enganxar; el porta-retalls.
- Treball amb finestres d’adreces.
Sessió 2
- Objectiu
- Formatar els documents utilitzant les opcions de caràcters que faciliten la llegibilitat i comprensió dels documents: fonts, estils, efectes, espaiat entre caràcters, animacions, símbols, lletres capitals, etc.
- Conèixer les tècniques que permeten cridar l’atenció del lector fent un bon ús dels recursos tipogràfics.
- Distribuir el text aplicant les opcions de format bàsic de paràgraf: alineació, interlineat, espaiat, numeracions i vinyetes.
- Continguts
- Formats bàsics.
- Format de caràcters: font i efectes; conversió de majúscules a minúscules; treballar amb fonts especials; lletra capital.
- Format de paràgrafs: alineació; interlineat; numeració i vinyetes.
Sessió 3
- Objectiu
- Distribuir i destacar el text de forma personalitzada emprant eines de format de paràgraf: tabulacions, marcs i ombrejats.
- Unificar ràpidament el format dels documents amb l’eina Copiar formato.
- Buscar l’equilibri entre els espai i el text amb les opcions de format de pàgina: orientació, marges, columnes.
- Contingut
- Formats avançats.
- Format de paràgrafs: tabulacions; marcs i ombrejats.
- Copiar format.
- Format de pàgina: orientació; marges; columnes.
Sessió 4
- Objectiu
- Inserir objectes gràfics i imatges, formatar-los al gust i distribuir i ubicar-los dins el text.
- Preparar els documents per a la seva difusió segons el destinatari
- Contingut
- Objectes gràfics.
- Inserció d’elements i objectes gràfics.
- Distribució i ubicació dels elements gràfics dins el text.
- Format, edició i personalització dels objectes gràfics.
- Difusió dels documents.
- Principals formats i mètodes de conversió a .pdf.
Sessió 5
- Objectiu
- Usar de forma combinada les eines estudiades en l’elaboració de les eines bàsiques de recerca de feina: currículum vitae i carta de presentació.
- Familiaritzar-se i treballar amb Microsoft Word online i OneDrive “al núvol”.
- Instal•lar i usar les apps de Microsoft al mòbil i/o tablet.
- Contingut
- Word per a la recerca de feina | Word al núvol.
- Pràctica: creació-revisió, edició-actualització de les eines de recerca de feina (currículum vitae i carta).
- Microsoft Office Word online: accés i treball bàsic i col•laboratiu al núvol.
- Microsoft OneDrive: accés i gestió d’arxius al núvol.
- Les apps de Microsoft, gratuïtes, i a tots els meus dispositius.
METODOLOGIÍA:
El curs combinarà diferents mètodes didàctics, buscant l’equilibri entre teoria, pràctica, dinàmica i participació, si bé es fomentarà la proactivitat per part dels participants.
Cada sessió es desenvoluparà seguint l’estructura següent:
• Exposició dels objectius.
• Breu exposició teòrica dels continguts i procediments per part de l’expert; recolzada per la pràctica simultània per part dels alumnes.
• Resolució de dubtes i consultes dels alumnes.
• Aplicació pràctica dels coneixements mitjançant activitats pràctiques.
• Correcció en comú de les activitats i resolució de dubtes i consultes.
• Síntesi final
Curs a càrrec de Gemma Benet Ferrús ( Gamma Formació), a les instal·lacions del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner (Camí del riu s/n, Martorell).
El cost d’aquesta formació és de 1.750 € que a l’alumne no li suposa cap cost, ja que la formació és subvencionada al 100% per l’Ajuntament de Martorell. Es prega compromís d’assistència.
- MÉS INFORMACIÓ: moliempresa@martorell.cat o al telèfon 93 775 31 01
- PLACES LIMITADES: Entre 7-15 participants. Places assignades per rigorós ordre d’inscripcions.
- INSCRIPCIONS: Omplir aquest FORMULARI D’INSCRIPCIÓ (clicar a sobre de l’enllaç)