Aquestes subvencions es financen mitjançant recursos derivats de l’instrument europeu de recuperació NextGenerationEU, per mitjà del Mecanisme de recuperació i resiliència que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer.
Persones beneficiàries
– Les persones professionals autònomes donades d’alta en el règim especial dels treballadors per compte propi o autònoms, titulars d’un establiment de comerç al detall.
– Les petites i mitjanes empreses titulars d’un establiment de comerç al detall, donades d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques.
– Les entitats territorials, gremis i entitats sectorials de comerç sense ànim de lucre i les associacions de mercats municipals sedentaris i no sedentaris.
En l’àmbit de les empreses de comerç, la persona beneficiària ha de tenir com a mínim un establiment a peu de carrer a Catalunya i l’activitat principal del negoci, haurà de correspondre amb el CNAE 45 o CNAE 47, de la Classificació nacional de les Activitats Econòmiques 2009 (CNAE 2009).
Actuacions i despeses subvencionables:
En l’àmbit de les empreses de comerç:
· Projectes de noves tecnologies dirigides a millorar diferents àrees de l’estratègia comercial en línia i de comunicació, del model de negoci i de l’experiència de compra, per exemple, la millora de l’atenció, relació i coneixement de la clientela, despeses relacionades amb implementació de solucions de ciberseguretat o pel desenvolupament d’aplicacions informàtiques.
· Despeses referides a la transformació del punt de venda, com la digitalització de la gestió del comerç, la transformació digital del comerç no sedentari o l’adquisició de mobiliari tecnològic i eines tecnològiques per a l’establiment físic.
· Despeses relatives a la sostenibilitat i a l’economia circular com l’adopció de noves tecnologies per disminuir els costos i l’impacte ambiental o la instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida.
En l’àmbit de les entitats i associacions de comerç:
· Millora de l’atenció, relació i coneixement de les persones consumidores i la seva fidelització
· Inversió en canals digitals de les associacions
· Publicitat i comunicació en mitjans o suports digitals
· Mètriques i anàlisis de mercat
· Solucions de ciberseguretat a nivell associatiu
· Adquisició de mobiliari i eines tecnològiques
· Formació destinada a millorar l’ús i gestió d’eines tecnològiques en el comerç, màrqueting digital, tècniques de fidelització i explotació i anàlisi de dades vinculats a la venda online.
Requisits
La inversió mínima és de 2.000 euros.
En l’àmbit de les empreses de comerç, la persona beneficiaria ha de tenir com a mínim un establiment a peu de carrer a Catalunya i haurà d’ajuntar en el formulari de sol·licitud la Referència de l’Informe de resultat de l’autodiagnosi TIC (https://autodiagnosi.ccam.cat/) del CCAM.
Les solucions tecnològiques han d’estar com a mínim en llengua catalana.
Els projectes a subvencionar s’han de dur a terme a través d’empreses especialitzades del sector que puguin acreditar la seva experiència.
Així mateix, caldrà que compleixin amb tots aquells requisits generals estipulats a la base 3 de les bases reguladores d’aquests ajuts.
Quantia
L’ajut atorgat té el caràcter d’import màxim i consistirà en una aportació única per persona beneficiària de fins el 80% de les despeses subvencionables amb un màxim de 75.000 euros.
Procediment de sol·licitud i documentació
Les sol·licituds s’han de presentar segons el model normalitzat que està a disposició de les persones interessades a la seu corporativa de Canal Empresa de la Generalitat de Catalunya
